Osrednja tema: vloga kolesarstva pri mednarodni prepoznavnosti Slovenije in vplivih, ki jih ima na turizem in gospodarstvo.
Predavatelji
Z nami so bili:
Jan Kamensky
Hamburški umetnik Jan Kamensky sam sebe enači z utopistom in digitalnim vrtnarjem. Od leta 2020 ustvarja edinstvene animacije, v katerih na igriv način vizualizira kako spremeniti ulice, ki so prijazna avtom, v mesta prijazna ljudem. S humornim odstranjevanjem avtomobilov z ulic in sajenjem virtualnih dreves želi zasejati novo zavest.
Vizualne utopije - videti naše ulice na novo
Jan Kamensky bo pojasnil bistvo svojih utopij in zakaj je prepričan, da moramo spremeniti pogled na stvari preden ukrepamo.
Gertjan Hulster
Gertjan je bil rojen leta 1972 v Vlaardingenu na Nizozemskem, kjer je študiral sociologijo. Delal je za železniško družbo, ko je odkril, da je kolesarjenje bistven del sestavljanke trajnostnega prometa. Šele, ko je začel snemati filme o kolesarstvu, je ugotovil, kako posebno je kolo. Zdaj živi v Haarlemu z ženo in 6-letnim sinom. Tam jih lahko opazite, kako skupaj kolesarijo.
Zakaj kolesarimo
Nizozemcem je kolesarjenje samoumevno, vendar kolesarski raj z dobro kolesarsko mrežo ni nekaj, kar pade z neba. Gre za garaško delo. V svoji predstavitivi bo Gertjan navedel nekaj primerov iz svojih izkušenj kot član lokalnega mestnega sveta Haarlema ter, kot snemalec filmov, predstavil aspekte kolesarjenja, ki so nam lahko pri snemanju v pomoč ali pa nam delo nekoliko otežijo.
Alex Crevar
Alex Crevar je novinar, urednik, svetovalec in strokovnjak za razvoj poti, ki se posveča odgovornemu turizmu. Njegovi članki so objavljeni v številnih publikacijah, med drugim v New York Times, National Geographic, Outside, Lonely Planet, Adventure Cyclist, The Washington Post in Bicycling. Pogosto piše o trajnostni mobilnosti, predava na univerzah in svetuje organizacijam, da se odločijo na podlagi najboljših turističnih praks.
Presečišče med kolesarjenjem, turizmom, promocijami in lokalnimi potrebami
Kolesarjenje popotnikom ponuja priložnost, da se premikajo počasneje in raziskujejo več, medtem ko s človeško hitrostjo odkrivajo pogosto spregledane destinacije. Toda kdo ali kaj bi moral biti pravi fokus tega odnosa?
Lukas Stadtherr
Lukas je študiral geografijo na Univerzi v Freiburgu i.Ü., kjer je pridobil diplomo Executive MBA. Več let je delal kot direktor podjetja za vodenje projektov v urbanizmu, prometu in turizmu. Od leta 2003 do 2018 je bil solastnik podjetja Velobüro in član upravnega odbora pri fundaciji SwitzerlandMobility. Od leta 2018 je tudi član izvršnega odbora fundacije SwitzerlandMobiliy. Od leta 2008 do 2022 je bil Lukas Stadtherr član Sveta ECF EuroVelo v Bruslju, prav tako je član upravnega odbora Švicarske Kolesarske Konference.
SwitzerlandMobility - Pomemben del švicarske turistične ponudbe
Kolesarski turizem kot del splošne strategije za devet oblik mobilnosti
Lukas bo predstavil delovanje organizacije SwitzerlandMobility, glavnega središča za nemotorizirani turistični promet v Švici, ki se zavzema za usklajeno in učinkovito trženje aktivne rekreacije in je pomemben del švicarske turistične ponudbe.
Tadej Brezina
Tadej Brezina je rojen v Ljubljani, prebiva pa v Avstriji. Študiral je gradbeništvo na Tehnični univerzi na Dunaju (TUW) s specializacijo za promet in infrastrukturo. Trenutno je na tej univerzi Senior Scientist na Inštitutu za prometne znanosti. Poleg vodenja dveh predavanj o javnem potniškem prometu in o aktivni mobilnosti raziskuje potenciale železniškega prevoza, storitve javnega prevoza v primestnem pasu, infrastrukturo kolesarjev, ovire pri uvajanju kolesarskih politik in razmerje med javnim prevozom in souporabo koles.
1. Kolesarstvo in gospodarstvo na primeru Avstrije
Predavanje bo predstavilo rezultate aktualne (04/2022) študije o gospodarski vrednosti kolesarjenja v Avstriji: bruto dodana vrednost in zaposlenost. Oba indikatorja bosta predstavljena na narodni ravni, razporejena po regijah in tudi v primerjavi z drugimi gospodarskimi branžami.
2. Kolesarjenje v sožitju z JPP – rešitev je v multimodalnosti
Obširne lolesarske postaje na Nizozemskem in na Danski so svetovno poznane. Predavanje bo obravnalo, kako izgledajo vmesniki med kolesarjnejem in železnico v majnših in srednjih mestih v katerem se nimamo nizozemske razmere kolesarjenja. Katere temeljne pravila je treba upostevati pri osnutku in kaj se da naučiti od uporabnikov samih.
Poglejte si kratke videe, ki vam bodo osvetlili potenciale razvoja kolesarskega turizma, pomen porfesionalnega kolesarstva, kolesarjenje po stranpoteh, vpliv na urbanizem in multimodalne poti. Vse to ne bi bilo možno brez sistemskih ukrepov in finančne podpore z državne ravni.